What you will be doing:
- Participates in the design, analysis, selection, implementation, and on-going maintenance of individual computer hardware systems used
- Support and Lead Incident Management and Ticket Escalations
- Leads Operating System and application software installations, upgrades, and improvement projects on Windows workstation infrastructure
- Analyze system and user generated support requests to find root causes. Independently plan and implement system changes to improve system performance, accuracy, and effectiveness
- Monitor individual and enterprise-wide system performance. Independently initiate research and troubleshooting steps to address deficiencies or anomalies
- Participates in on-call support activities to monitor operational status of systems
- Provide day-to-day administrative support for routine operations of systems under support contracts by outside firms
- Responsible for timely completion of project tasks as well as timely reporting of impediments and delays impeding progress goals
- Maintain basic user proficiency of Stretto support applications
- Maintain knowledge of Windows Operating Systems
- Maintain existing and develop new backup strategies to ensure data availability
- Maintain and extend monitoring and alerting frameworks
- Maintain and extend configuration management procedures and applications (JAMF)
- Leads design, development, documentation, analysis, testing, and implementation of computer systems based on and related to user or system requirements
- Research and recommend innovative, and where possible automated approaches for system administration tasks. Identify approaches that leverage our resources and provide economies of scale
- Apply systems analysis techniques and procedures, including consulting with users, to determine hardware, software, or system functional specifications
- Designs and develops scripts to automate infrastructure, monitoring, and cloud management
- Manages performance tuning process, capacity planning, and resource optimization
What we are looking for:
- 10+ years previous experience with Service Desk Support or Equivalent Professional Experience
- Previous leadership experience
- BA in Computer Science
- ITIL or similar certification preferred
- JAMF experience a plus
- Familiar with standard IT department concepts, practices, and procedures
- Strong written and verbal communications skills
- Track record in supporting successful desktop infrastructure design and rollout projects.
- Strong interpersonal (teambuilding) and collaboration skills
- Project Management experience preferred
- Experience implementing and managing using ITIL or similar framework
- Experience successfully supporting remote team members
- Proven customer-service orientation
- Excellent organizational and time management skills
Why consider Stretto:
- Excellent compensation package
- Flexible work arrangements
- Work-life balance
- Strong team spirit
- Great opportunity for career growth
Wzięcie udziału w rekrutacji jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie przez Stretto sp. z o.o. w Łodzi, ul. Wólczańska 178, 90-530 Łódź, zarejestrowanej w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000380334, Sąd Rejestrowy: Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łódź-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Krajowego Rejestru Sądowego, REGON 101050592, NIP 7252042102, danych osobowych zawartych w przesłanym zgłoszeniu rekrutacyjnym oraz załączonych do niego dokumentach (w tym: w CV) w celu przeprowadzenia rekrutacji na stanowisko wskazane w ogłoszeniu zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1). Wszelkie informacje związane z przetwarzaniem danych przez Stretto sp. z o.o. dla celów rekrutacji, w tym wzór zgód na przetwarzanie danych, można znaleźć pod tym linkiem. Prosimy o zapoznanie z treścią ww. dokumentów, a także o załączenie do CV aktualnej zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz przesyłanie danych osobowych do państwa trzeciego.